M 7-es, M 0-ás, mindkettőre égető volt a szükség, csakúgy, mint utóbbinak a közelmúltban történt, időben jócskán elhúzódó kiszélesítésére, ám mostanra, úgy tűnt, lassan visszaáll a rend. A bántó motorzaj ugyan megmaradt, sőt, nőtt is valamelyest, de mint jóhiszemű, békés erdőjáró, joggal remélhettem, a fejlesztések, átépítések ideje talán lejárt.
Hétfő reggel. Az egyébként még csapadékos időben is jól járható erdei bekötő út hirtelen valahogy megváltozott, ilyen lett:
(Kattints a képek nagyításához! )
Meglepetésünket és az irdatlan sártengert leküzdve állandó útitársammal örömmel konstatáltuk, hogy újra szilárd talajra értünk, ha nem is olyanra, amilyet a természet eddig kínált. A kitaposott ösvény helyén most ez a látvány fogadott:
Minthogy rendre figyelemmel kísérem a kormány külpolitikai irányváltásait, első gondolatom az volt, hogy a"keleti nyitás" amely eddig is csodált diplomáciai érzékük által vezéreltetve épp most érte el Észak-Koreát, és egy, a Szíjjártópetya által jegyzett "Kölcsönös Együttműködési, Mást mindenkit, de Egymást Meg Nem Támadásozó Szerződés" keretében épülő hadianyag-szállítási útvonal megnyitásának lehetünk kivételezett szemtanúi.
Ámde nem.
A megfejtés: Ahogy említettem, mostanában adták át az M 0 új sávjait, melyek, engedve az időjárási viszonyok jogos elvárásainak - (a kivitelező felelősségét majd a Budai - féle utódszervezet fogja megsimicskálni) - kissé meghibásodott. Műszakilag, természetesen. A munkagépek számára pedig az egyetlen lehetséges megközelítési mód ez az erdei sétaút, melyre betonlapokat helyeztek, hogy azokat majd a munka végeztével eltávolítsák az - egyébként gépek számára járhatatlan - terepszakaszról.
Sajátos körülmény, hogy a terület kiemelt védettségét figyelmen kívül hagyva - igen, belátjuk, hogy sürgős!!! - sem az Önkormányzatot, sem a környezetvédelemben illetékes hatóságokat nem értesítette a kivitelező, vagy annak megbízója.
Nem lepne meg, ha ezúttal is maga Orbán Viktor adott volna ukázt, mint ahogy tette azt hűséges belügyérével a gój motortúra kapcsán.
Mert így a leghatékonyabb, és a magyar emberek ezt várják el a kormánytól, azaz tőlem.
A képen markolnak a gépek. A háttérben markol a kivitelező. A jobb szélen markol a megbízó, az kb. 20%.
Bár tévednék...
Csak nem megcsúszott a rézsü? Mikor legutóbb arra jártam az M0-on, mutattam a páromnak a (szerintem) kissé merészen meredekre sikerített, hosszú, magas partoldalt, mondván hogy jön még tervező-kivitelezőre esős idő, ezt az építkezést még az unokáink is nyögni fogják. Hát még akire rászakad...
VálaszTörlésIgen sajnálatos körülmény, és még sajnálatosabb, hogy az emberek zöme rezzenéstelen arccal veszi tudomásul a tényt. Ugyan miért is kellett volna értesíteniük bárkit a kivitelezőknek?
VálaszTörlésElvégre úgyis nekik lesz igazuk, nem?
Csak remélni lehet, hogy tényleg el fogják vinni a betont munkájuk végeztével :(
hejdebizony, hogy mecsúszot! Csakhogy a bővítéshez szükséges területszerzési procedúrák még így is, - minimalizált kisajátítandó terület, kártérítés, erdőpótlás, stb. - megviselhették az építőket, a lelkem mélyén meg is értem őket, az M-0 e szakasza már, mint halálosztó funkcionált az utóbbi időkben.
VálaszTörlésÉn tudtam, én megmondtam, én szóltam! Így jártak, máskor tessék odafigyelni az öregebbre!
TörlésVádlótársam, mondd, akarsz-e lenni?
VálaszTörlésElvégre Költészet Napja, vagy mi a rossebes isten haragja!
Hétfőn elautóztam oda-vissza az M0 kérdéses szakaszán, hát valóban jól megcsúszott! És hol vannak még a jó, kiadós, nyári felhőszakadások?
Törlés