2013. április 10., szerda

Sztrádaépítés a József-hegyen

Erdős dombokkal övezett kistelepülés a miénk, csak itt-ott szeli át forgalmasabb közút, viszont azok  úgy, mint az ütőerekre nyomott kés, keserítik meg az ott lakók nyugalmát és verik szét a kettéhasított erdő csendjét, nyugalmát.
M 7-es, M 0-ás, mindkettőre égető volt a szükség, csakúgy, mint  utóbbinak a közelmúltban történt, időben jócskán elhúzódó kiszélesítésére, ám mostanra, úgy tűnt, lassan visszaáll a rend. A bántó motorzaj ugyan megmaradt, sőt, nőtt is valamelyest, de mint jóhiszemű, békés erdőjáró, joggal remélhettem, a fejlesztések, átépítések ideje talán lejárt.

Hétfő reggel. Az egyébként még csapadékos időben is jól járható erdei bekötő út hirtelen valahogy megváltozott, ilyen lett:
(Kattints a képek nagyításához! )

(

   

Meglepetésünket és az irdatlan sártengert leküzdve állandó útitársammal örömmel konstatáltuk, hogy újra szilárd  talajra értünk, ha nem is olyanra, amilyet a természet eddig kínált. A kitaposott ösvény helyén most ez a látvány fogadott:



Minthogy rendre figyelemmel kísérem a kormány külpolitikai irányváltásait, első gondolatom az volt, hogy a"keleti nyitás"  amely eddig is csodált diplomáciai érzékük által vezéreltetve épp most érte el Észak-Koreát, és egy, a Szíjjártópetya által jegyzett "Kölcsönös Együttműködési, Mást mindenkit, de Egymást Meg Nem Támadásozó Szerződés" keretében épülő hadianyag-szállítási útvonal megnyitásának lehetünk kivételezett szemtanúi. 

Ámde nem.




A megfejtés: Ahogy említettem, mostanában adták át az M 0 új sávjait, melyek, engedve az időjárási viszonyok jogos elvárásainak - (a kivitelező felelősségét majd a Budai - féle utódszervezet fogja megsimicskálni) - kissé meghibásodott. Műszakilag, természetesen. A munkagépek számára pedig az egyetlen lehetséges megközelítési mód ez az erdei sétaút, melyre betonlapokat helyeztek, hogy azokat majd  a  munka végeztével eltávolítsák az - egyébként gépek számára járhatatlan - terepszakaszról. 

Sajátos körülmény, hogy  a terület kiemelt védettségét figyelmen kívül hagyva - igen, belátjuk, hogy sürgős!!! - sem az Önkormányzatot, sem a környezetvédelemben illetékes hatóságokat nem értesítette a kivitelező, vagy annak megbízója. 

Nem lepne meg, ha ezúttal is maga Orbán Viktor adott volna ukázt, mint ahogy tette azt hűséges belügyérével a gój motortúra kapcsán. 

Mert így a leghatékonyabb, és a magyar emberek ezt várják el a kormánytól, azaz tőlem.





A képen markolnak a gépek. A háttérben markol a kivitelező. A jobb szélen markol a megbízó, az kb. 20%.
Bár tévednék...

6 megjegyzés:

  1. Csak nem megcsúszott a rézsü? Mikor legutóbb arra jártam az M0-on, mutattam a páromnak a (szerintem) kissé merészen meredekre sikerített, hosszú, magas partoldalt, mondván hogy jön még tervező-kivitelezőre esős idő, ezt az építkezést még az unokáink is nyögni fogják. Hát még akire rászakad...

    VálaszTörlés
  2. Igen sajnálatos körülmény, és még sajnálatosabb, hogy az emberek zöme rezzenéstelen arccal veszi tudomásul a tényt. Ugyan miért is kellett volna értesíteniük bárkit a kivitelezőknek?

    Elvégre úgyis nekik lesz igazuk, nem?


    Csak remélni lehet, hogy tényleg el fogják vinni a betont munkájuk végeztével :(

    VálaszTörlés
  3. hejdebizony, hogy mecsúszot! Csakhogy a bővítéshez szükséges területszerzési procedúrák még így is, - minimalizált kisajátítandó terület, kártérítés, erdőpótlás, stb. - megviselhették az építőket, a lelkem mélyén meg is értem őket, az M-0 e szakasza már, mint halálosztó funkcionált az utóbbi időkben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én tudtam, én megmondtam, én szóltam! Így jártak, máskor tessék odafigyelni az öregebbre!

      Törlés
  4. Vádlótársam, mondd, akarsz-e lenni?
    Elvégre Költészet Napja, vagy mi a rossebes isten haragja!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hétfőn elautóztam oda-vissza az M0 kérdéses szakaszán, hát valóban jól megcsúszott! És hol vannak még a jó, kiadós, nyári felhőszakadások?

      Törlés